دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences

 

 

مسابقات ورزشی ویژه دهه فجر

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۱۰/۲۱ | 

باطلاع میرساند ؛ در آستانه گرامیداشت سی و نهمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ، مسابقات ورزشی ویژه کارکنان و اعضای هیئت علمی محترم دانشگاه علوم پزشکی ایران از تاریخ 96/11/01  الی  96/11/24 در بخش آقایان و بانوان برگزار خواهد شد . با توجه به شرایط و رشته های مربوطه به شرح ذیل جهت ثبت نام به رابط ورزشی بیمارستان آقای ابراهیم بیگلو ( داخلی 129 ) _ واحد تدارکات مراجعه نمائید . 

مکان برگزاری مسابقات ::::::: دانشگاه علوم پزشکی ایران


:::::::::::مقررات عمومی :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
 
  1. مسابقات در 10 رشته ورزشی ویژه آقایان(والیبال، فوتسال، طناب کشی، تیراندازی، فوتبال دستی، شنا، دارت، تنیس روی میز، شطرنج، آمادگی جسمانی) و در 8 رشته ورزشی ویژه بانوان(والیبال، طناب کشی، تیراندازی، شنا، دارت، تنیس روی میز، شطرنج، آمادگی جسمانی) برگزار می گردد.
  2.  کلیه کارکنان دانشگاه که به صورت رسمی، پیمانی، قراردادی و شرکتی آوای سلامت در خدمت واحدهای تحت پوشش می باشند، می توانند در مسابقات شرکت نمایند.
  3. لیست اسامی شرکت کنندگان .
  4. هر یک از کارکنان مجاز به شرکت در یک رشته تیمی و یک رشته انفرادی می باشند(در صورتی که شرکت کنندگان در 2 رشته تیمی شرکت نماید با محرومیت یک ساله از مسابقات بعدی و با حذف مقام کسب شده جریمه خواهند شد.)
 
  1. ارائه لیست نهایی بابت شرکت در مسابقات، توسط نماینده ورزشی واحد در جلسه قرعه کشی الزامی می باشد.(عدم حضور نماینده ورزشی بمنزله انصراف واحد در مسابقات می باشد)
  2. هیچ تیمی پس از قرعه کشی، اجازه حضور نداشته و از آن واحد ثبت نام بعمل نمی آید
  3. مربی و سرپرست تیم مجاز به شرکت در مسابقه(رشته ای که در تیم مسئولیت دارند ) نمی باشند.
  4. همراه داشتن کارت ملی، کارت پرسنلی در کلیه مسابقات الزامی است.
  5. تهیه لباس، ایاب ذهاب و تدارکات شرکت کنندگان به عهده واحد مربوطه می باشند.
  6. اعتراضات در هر مسابقه به صورت مکتوب و با الصاق مبلغ 000/500 ریال توسط سرپرست تیم بلافاصله بعد از پایان مسابقه و قبل از خروج از محل مسابقه قابل بررسی و رسیدگی می باشد.(اعلام نتیجه رسیدگی طی 24ساعت و بعد از بازی به تیم معترض اعلام خواهد شد) در غیر اینصورت اعتراض های پس از مهلت مقرر کان لم یکن تلقی می گردد. در صورت وارد بودن اعتراض وجه دریافتی مسترد خواهد شد.
  7. مسابقات در سالن شهید همت برگزار می گردد و محل برگزاری رشته شنا متعاقباً اعلام می گردد.
  8. شرکت کنندگان در کلیه رشته های تیمی و انفرادی می بایست یک ساعت قبل از ساعت اعلام گردیده در سالن حضور داشته باشند. بازیها رأس ساعت انجام خواهد شد در صورتیکه تیم با تأخیر به محل مسابقه برسد نتیجه مسابقه با توجه به رعایت وقت قانونی به نفع تیم حاضر ثبت و اعلام خواهد شد.
  9. هر تیم می تواند از یک بازیکن مهمان از واحدهای تابعه دانشگاه که آن واحد، تیمی در آن رشته ورزشی در این مسابقات معرفی ننموده است، استفاده نماید.
  10. برنامه زمانبندی مسابقات بعد از قرعه کشی در سایت ورزش مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی دانشگاه اعلام خواهد گردید.
  11. زمان جلسه توجیهی و قرعه کشی مسابقات تیمی آقایان و بانوان در تاریخ 25/10/96 ساعت 30/10 صبح می باشد.(سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی طبقه همکف)
  12. در صورت انصراف تیم پس از قرعه کشی، واحد مربوطه از 2 دوره شرکت در مسابقات داخلی دانشگاه محروم می گردد.
  13. کلیه موارد اختلاف و پیش بینی نشده را کمیته انضباطی و فنی مسابقات حل و فصل می نماید.
  14. مدیریت حراست دانشگاه فقط مجاز به معرفی تیمهای ورزشی خود از نیروهای حراستی مستقر در پردیس همت، می باشد و سایر نیروهای حراست مستقر در واحدها می توانند از طریق واحد محل خدمت خود در مسابقات شرکت نمایند.
  15. واحد بسیج دانشگاه جهت تشکیل تیمهای مسابقات ورزشی می تواند صرفاً از نیروهای اداری واحد بسیج و گزینش دانشگاه استفاده نمایند.
  16. واحدها هیچ گونه محدودیتی در معرفی تعداد تیم های شرکت کننده در مسابقات ندارند.
  17. احترام به روح قانون و حفظ حرمت کادر اجرایی، فنی و داوران مسابقات جزء اصول پذیرفته شده همه رقابت های ورزشی در نظر گرفته می شود که از همه شرکت کنندگان در این مورد تقاضای همکاری می شود.
  18. کمیته فنی و اجرایی مسابقات می تواند به جهت رعایت نکردن شئونات برگزاری مسابقات توسط تیم ها یا بازیکنان(رفتار غیر ورزشی، هرج و مرج، بر هم زدن نظم مسابقات) از حضور ایشان در مسابقات جلوگیری به عمل آورد.
  19. کلیه سرپرستان تیم های ورزشی موظف می باشند با کنترل سلامت جسمانی ورزشکاران تیم های خود، از نظر مصرف مواد نیروزا و ممنوعه و مضر اطمینان حاصل نمایند. بدیهی است در صورت مشاهده و یا هر گونه اتفاق و خطرات جسمانی ناشی از عدم کنترل سلامت و عدم اطمینان از مصرف مواد ممنوعه برای ورزشکاران، مسئولیت آن به عهده مسئولین و سرپرستان تیم های شرکت کننده می باشد.


::::::::::مقرارت فنی مسابقات ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::


فوتسال(آقایان)
  1. مسابقات بر اساس قوانین رسمی فدراسیون فوتبال و تغییرات داخلی که در جلسه قرعه کشی تعیین می شود برگزار می گردد.
  2. تعداد اعضای تیم(5 بازیکن اصلی، 5 ذخیره،1 سرپرست، 1 مربی) جمعا 12 نفر خواهد بود.
  3. مسابقات در دو وقت 15 دقیقه ای رونده و 5 دقیقه استراحت در بین دو نیمه انجام خواهد شد.
  4. تعداد تعویض ها نامحدود و به شکل پروازی می باشد.
  5. تیم ها بایستی حداقل یک ساعت قبل از شروع بازی در محل مسابقه حضور داشته باشند و در صورت عدم حضور به موقع، برای تیم مذکور باخت فنی در نظر گرفته خواهد شد.
  6. هر تیم می تواند از یک بازیکن مهمان از واحدهای تابعه دانشگاه که آن واحد تیم فوتسال در این مسابقات معرفی ننموده است، استفاده نماید.
  7. هرگونه اعتراض نسبت به تیم یا بازیکن مقابل به صورت کتبی و توسط سرپرست تیم بلافاصله پس از پایان مسابقه قابل رسیدگی می باشد.
  8. در صورت تساوی مستقیم پنالتی و در مسابقه فینال در 2 وقت 5 دقیقه ای به وقت قانونی اضافه خواهد شد.
  9. مربی و سرپرست حق شرکت در مسابقه را ندارند.
  10. شرکت کنندگان هر واحد ملزم به پوشیدن لباس متحدالشکل ورزشی می باشند.
  11. همراه داشتن کارت پرسنلی و کارت شناسایی معتبر جهت شرکت در مسابقات الزامی است.
  12. مسابقات با حضور حداقل 8 تیم قابل اجرا است.
 
والیبال(آقایان و بانوان)
  1. مسابقات بصورت تیمی و هر تیم شامل 5 بازیکن اصلی و 4 بازیکن ذخیره 1 مربی 1 سرپرست جمعا 11 نفر می باشند.
  2. نحوه برگزاری بازی ها در داخل زمین 5 نفره می باشد. سرویس طبق قانون چرخش انجام می شود.
  3. مسابقات به صورت 2 ست از 3 ست برگزار می گردد. ست سوم نتیجه 15 امتیاز می باشد.
  4. تیم ها بایستی حداقل یک ساعت قبل از شروع بازی در محل مسابقه حضور داشته باشند و در صورت عدم حضور به موقع، تیم باخت فنی خواهد خورد.
  5. هر تیم می تواند از یک بازیکن مهمان از واحدهای تابع دانشگاه که آن واحدتیم والیبال در این مسابقات معرفی ننموده است، استفاده نماید.
  6. مربی و سرپرست حق شرکت در مسابقه را ندارند.
  7. شرکت کنندگان هر واحد ملزم به پوشیدن لباس متحدالشکل ورزشی می باشند.
  8. همراه داشتن کارت پرسنلی و کارت شناسایی معتبر جهت شرکت در مسابقات الزامی است.
  9. مسابقات با حضور حداقل 8 تیم قابل اجرا است.
 
 
طناب کشی(آقایان و بانوان)
 
  1. مسابقات به صورت تیمی و هر تیم شامل 8 بازیکن اصلی، 2 ذخیره، 1 مربی 1 سرپرست، جمعاً 12 نفر می باشد.
  2. جمع اوزان مسابقه دهندگان برای بانوان 540 کیلوگرم و برای آقایان 640 کیلوگرم می باشد.
  3. در هنگام تعویض، وزن نفر ذخیره با تعویض شونده می بایست مساوی یا کمتر باشد.
  4. هر مسابقه شامل سه کشش و برای هر کشش یک استراحت 3 دقیقه ای تعیین شده است.
  5. برنده مسابقه تیمی می باشد که از 3 کشش در 2 کشش پیروز باشد.
  6. هر تیم می تواند از یک بازیکن مهمان از واحدهای تابعه دانشگاه که آن واحد تیم طناب کشی در این مسابقات معرفی ننموده است، استفاده نماید.
  7. کلیه تیم ها می بایست یک ساعت قبل از مسابقه جهت وزن کشی در سالن حضور داشته باشند.
  8. مربی و سرپرست حق شرکت در مسابقه را ندارند.
  9. شرکت کنندگان هر واحد ملزم به پوشیدن لباس متحدالشکل ورزشی می باشند.
  10. همراه داشتن کارت پرسنلی و کارت شناسایی معتبر جهت شرکت در مسابقات الزامی است.
  11. مسابقات با حضور حداقل 8 تیم قابل اجرا است.
 
تیراندازی(آقایان و بانوان)
  1. مسابقات طبق مقررات فدراسیون تیراندازی برگزار می گردد.
  2. تعداد نفرات شرکت کننده از هر مرکز آزاد می باشد.
  3. مسابقات در دو رشته تفنگ بادی و طپانچه بادی بصورت انفرادی برگزار می گردد.
  4. حضور شرکت کنندگان جهت ثبت نام یک ساعت قبل از ساعت اعلام شده مسابقه الزامی است.
  5. هر شرکت کننده فقط در یک ماده می تواند شرکت نماید.
  6. همراه داشتن تجهیزات از قبیل لباس، دستکش، کفش ورزشی بعهده شرکت کننده می باشد.
  7. همراه داشتن کارت پرسنلی و کارت شناسایی معتبر جهت شرکت در مسابقات الزامی است.
  8. مسابقات با حضور حداقل 8 نفر قابل اجرا است.
 
فوتبال دستی(آقایان)
  1. مسابقات بصورت انفرادی برگزار می گردد.
  2. تعداد نفرات شرکت کننده از هر مرکز آزاد می باشد.
  3. بازی در دو وقت 5 دقیقه ای با 2 دقیقه استراحت برگزار خواهد شد.(درصورتیکه قبل از اتمام زمان 5 دقیقه ای بازیکنی 10گل بزند وقت بازی پایان می یابد)
  4. برد بازی با تعداد گل زده شده دردو وقت 5 دقیقه ای محاسبه میگردد.
  5. چرخاندن 360درجه ادمک ها ممنوع می باشد.
  6. دست بردن به داخل زمین به هر دلیلی بدون هماهنگی داور ممنوع و پنالتی می باشد.
  7. بازیکنان موظفند یک ساعت قبل از شروع زمان بازی در سالن حضور داشته باشند.
  8. مسابقات باحضور حداقل 10 نفر قابل اجرا می باشد.
  9. مسابقات به صورت تک حذفی می باشد
  10. در صورت تساوی یک بازی در زمان 2 دقیقه ای انجام می گردد.
  11. همراه داشتن کارت پرسنلی و کارت شناسایی معتبر جهت شرکت در مسابقات الزامی است.
  12. مسابقات با حضور حداقل 8 نفر قابل اجرا است.
دارت(آقایان و بانوان)
  1. مسابقات براساس قوانین و مقررات رسمی انجمن دارت برگزار میشود.
  2. تعداد نفرات شرکت کننده از هر مرکز آزاد می باشد.
  3. مسابقات بصورت انفرادی برگزار خواهد شد.
  4. مسابقات بصورت تک حذفی و فیکس 5۰۱ در یک لگ برگزار می شود.
  5. بازیکنان موظفند همراه خود سه دارت استاندارد داشته باشند(طول دارت cm 15 و وزن آن gr 20 تا 25)
  6. بازیکنان موظفند یک ساعت قبل از شروع زمان بازی در سالن حضور داشته باشند.
  7. کلیه موارد پیش بینی نشده را کمیته فنی مسابقات حل و فصل خواهد نمود.
  8. جهت شروع مسابقه هر بازیکن یک پرتاپ انجام میدهد. پرتاب نزدیک به مرکز تخته شروع کننده بازی می باشد(Middle)
  9. اعتراض در مورد امتیاز کسب شده یا اعلام شده، قبل از جدا کردن دارت‌ها، مورد بررسی یا تایید قرار می‌گیرد.
  10. امتیاز هر دارت بنا به قسمت امتیازی که روی تخته دارت با میله هایی از هم جدا شده اند و دارت پرتاب شده به آن قسمت برخورد کرده محاسبه خواهد شد.
  11. امتیاز دارتی که قبل از شمارش داور از تخته جدا شود مورد محاسبه قرار نخواهد گرفت.
  12. در مرحله نیمه نهایی برنده ها به فینال مسابقات راه یافته و دو نفر بعدی جهت کسب مقام سومی رقابت می نمایند.
  13. همراه داشتن کارت پرسنلی و کارت شناسایی معتبر جهت شرکت در مسابقات الزامی است.
  14. مسابقات با حضور حداقل 8 نفر قابل اجرا است.
 
شنا(آقایان و بانوان)
 
  1. مسابقات بر اساس قوانین رسمی فدراسیون شنا برگزار می گردد.
  2. مسابقات در دو ماده(کرال سینه و قورباغه) برگزار می شود.
  3. رده سنی مسابقات با توجه به حضور و اعلام آمادگی شرکت کنندگان در مسابقه تعیین می گردد.
  4. همراه داشتن تجهیزات شنا(مایو، کلاه، عینک، حوله، دمپایی) به عهده شرکت کننده می باشد.
  5. حضور شرکت کنندگان در مسابقه یک ساعت قبل از ساعت اعلام شده الزامی است.
  6. شرکت کننده فقط در یک ماده می توانند شرکت نمایند.
  7. همراه داشتن کارت پرسنلی و کارت شناسایی معتبر جهت شرکت در مسابقه الزامی می باشد.
  8. مسابقات با حضور حداقل 8 نفر در هر رده سنی قابل اجرا می باشد.
 
تنیس روی میز(آقایان و بانوان)
 
  1. مسابقات بر اساس قوانین رسمی فدراسیون تنیس روی میز برگزار می گردد.
  2. مسابقات به صورت انفرادی برگزار می گردد.
  3. شرکت کارکنان از هر واحد آزاد می باشد.
  4. بازیکنان از لباس و کفش ورزشی مناسب در زمان مسابقات استفاده نمایند.
  5. مسابقات با توپ استاندارد به رنگ سفید و برابر استاندارد جهانی ITTF برگزار می گردد.
  6. ورزشکاران از پوشیدن لباس سفید در زمان مسابقه خودداری نمایند.
  7. راکت بازیکنان می بایست قانونی و رویه ها در دو رنگ مشکی و قرمز و دارای تأییدیه استاندارد جهانی ITTF باشد. بازیکنان می بایست در زمان مسابقه از راکت شخصی استفاده نمایند.
  8. حضور شرکت کنندگان در مسابقه یک ساعت قبل از ساعت اعلام شده الزامی است.
  9. همراه داشتن کارت پرسنلی و کارت شناسایی معتبر جهت شرکت در مسابقه الزامی می باشد.
  10. مسابقات با حضور حداقل 8 نفر قابل اجرا است.
 
شطرنج(آقایان و بانوان)
 
  1. مسابقات براساس قوانین و مقررات رسمی انجمن شطرنج برگزار میشود.
  2. تعداد نفرات شرکت کننده از هر مرکز آزاد می باشد.
  3. مسابقات بصورت انفرادی برگزار خواهد شد.
  4. زمان برگزاری هر مسابقه 40دقیقه(برای هر نفر 20دقیقه) و 30 ثانیه وقت اضافه برای هر حرکت از اولین حرکت بازی می باشد.
  5. بازیکنان موظفند یک ساعت قبل از شروع زمان بازی در سالن حضور داشته باشند.
  6. کلیه موارد پیش بینی نشده را کمیته فنی مسابقات حل و فصل خواهد نمود.
  7. همراه داشتن کارت پرسنلی و کارت شناسایی معتبر جهت شرکت در مسابقات الزامی است.
  8. مسابقات با حضور حداقل 8 نفر قابل اجرا است.
 
آمادگی جسمانی(آقایان و بانوان)
 
  1. مسابقات طبق قوانین انجمن آمادگی جسمانی برگزار می گردد.
  2. تعداد شرکت کنندگان از هر مرکز آزاد می باشد.
  3. مسابقات به صورت ایستگاهی و امتیازبندی مقام ها با توجه به محاسبه زمان خواهد بود.
  4. مسابقات به صورت انفرادی برگزار می گردد.
  5. در خصوص رده های سنی در روز برگزاری مسابقه با حضور شرکت کنندگان حاضر، رده بندی انجام و تصمیم گیری توسط کادر فنی اتخاذ خواهد گردید.
  6. همراه داشتن کارت پرسنلی و کارت شناسایی معتبر جهت شرکت در مسابقه الزامی می باشد.
  7. مسابقات با حضور حداقل 8 نفر در هر رده سنی قابل اجرا است.
  

راهنمای پارکور مسابقات آمادگی جسمانی بانوان
 
ایستگاه اول: چابکی(پاپیون): این آزمون در زمینی به ابعاد(6*3 متر) و 5 مخروط انجام می پذیرد. ورزشکار در پشت خط می ایستد با فرمان داور مسیر مشخص شده را مطابق شکل زیر یکبار طی می نماید. بابت هر خطا یک ثانیه به زمان کسب شده اضافه می شوذ. دو بار خطای استارت محرومیت از انجام را در پی خواهد داشت.
 
 
ایستگاه دوم: دو سرعت: مسیر دو به صورت 36 متر انجام می پذیرد.

ایستگاه سوم: توان(جابجایی وزنه): شرکت کننده ___ 5 دمبل 1 کیلویی را با فرمان داور از پشت خط استارت یکی یکی به ترتیب برداشته در خانه های شماره 1 تا 5 قرار می دهد. سپس بازگشته و به سرعت از خط پایان می گذرد.
 
ایستگاه چهارم: استقامت: شرکت کنندگان با توجه به رده سنی و دورهای تعیین شده، دور زمینی به ابعاد(20*10 متر) را می دوند. طی تمام مسیر الزامی است.
 
  
راهنمای پارکور مسابقات آمادگی جسمانی آقایان
 
ایستگاه اول: حرکت دراز ونشست با توپ مدیسن بال دو کیلویی 10 تکرار
ایستگاه دوم: پرش یک پا در میان، برای سنجش تعادل پویا روی 10 جایگاه دایره ای( بترتیب با پای متناوب پای راس و چپ از روی کل دایره ها به شکل لی لی عبور میکند.
ایستگاه سوم: جابجایی وزنه 2 کیلویی فاصله جایگاهها از هم 3متربوده و 6 جایگاه برای 3وزنه در نظر گرفته شده است
ایستگاه چهارم: پرش از روی 4مانع 40 سانتی به فاصله 3 متر
ایستگاه پنجم: پرش جفت زیگزاگ به طرفین شامل 10 تکرار
 ایستگاه ششم: تست چابکی
  ایستگاه هفتم: پرتاب توپ بسکتبال به دیوار 10 تکرار
ایستگاه هشتم: پس از اتمام ایستگاه پرتاب توپ به دیوار خارج زمین پارکور دو دور دویدن دور زمین بسکتبال انجام میشود.
تذکر: در صورت انجام خطا، برای هر خطا یک ثانیه به زمان نهایی کسب شده اضافه میگردد.
 
 
 


کد امنیتی را در کادر بنویسید    
کلیدواژه ها: مسابقات ویژه دهه فجر |

دفعات مشاهده: 101 بار   |   دفعات چاپ: 5 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر